Informationsportaler, fagsystemer og it-løsninger

  

Nyheder

Nyheder   7/123

Digitale materialesamlinger skal effektivisere arbejdsgange hos DA

Digitale materialesamlinger skal effektivisere arbejdsgange hos DA

9. feb. 2017

Dansk Arbejdsgiverforening arbejder hver dag med et stort antal retssager og dermed en stor mængde materialesamlinger, som er tidskrævende at udarbejde manuelt. Nu kan DA se frem til nemt og effektivt at kunne etablere digitale materialesamlinger.

For Dansk Arbejdsgiverforening er det nu slut med manuelt at oprette materialesamlinger ved at indsamle og kopiere en masse forskellige dokumenter og holde tungen lige i munden, når samlingen skal organiseres i rækkefølge og med sidetal og indholdsfortegnelse. For i slutningen af februar går DA og DA’s 14 medlemsorganisationer i drift med Schultz Materialesamling, som digitaliserer de ellers tidskrævende manuelle arbejdsgange, der er forbundet med at udarbejde materialesamlinger.

Det bliver hurtigere og nemmere
Hos DA glæder de sig over udsigterne til de effektiviserede arbejdsgange:

"Vi forventer, at det bliver hurtigere og nemmere både at opbygge og genbruge komplekse materialesamlinger i retssager," fortæller Helge Werner, der er arbejdsretschef i DA:

"Samtidig kan vi anvende Schultz Materialesamling til at løse andre arbejdsopgaver, fx når der skal udarbejdes dokumenttunge notater eller hvidbøger om særlige emner."

Det får DA med Schultz Materialesamling
DA og Schultz har i forvejen et tæt samarbejde om lovportalerne Arbejdsretsportalen og Arbejdsretsportalen+, som giver digital adgang til opdateret lovinformation inden for arbejds- og ansættelsesret. Dette indhold er nemt at integrere i de digitale materialesamlinger, så DA får endnu større værdi ud af Schultz Materialesamling.

Ud over indholdet fra Arbejdsretsportalen og Arbejdsretsportalen+ kan de digitale materialesamlinger bestå af alle typer pdf-filer. Materialesamlingen udstyres med både sidetal og indholdsfortegnelse, som automatisk opdateres, hvis man flytter rundt på elementerne. Det er også muligt at lave noter i materialesamlingen og definere, om de er private eller tilgængelige for andre. Det betyder, at medarbejderne både sparer tid og opnår langt større overblik over materialet.

Vil du vide mere?
Er du interesseret i at høre mere om Schultz Materialesamling? Læs mere, eller kontakt salgschef Erik Larsen på el@schultz.dk eller telefon 41 95 47 42.