Informationsportaler, fagsystemer og it-løsninger

  

Kurser

Kurser   1/3

Problemer med adgang til webinarer?

Problemer med adgang til webinarer?

Schultz bruger GoToWebinar til afholdelse af vores gratis webinar (se listen over kommende webinarer).

Nedenfor finder du tips og tricks til at løse de problemer, der kan opstå i forbindelse med et webinar. Hvis dit problem ikke er med på listen, så kontakt gerne vores Kundeservice.
Jeg har ikke modtaget mail med link til webinaret
Vi udsender en mail med link til webinaret til alle tilmeldte deltagere 2-3 dage før webinaret og igen ca. ½ time før webinarets start.

Har du ikke modtaget disse mails, så tilmeld dig webinaret igen (login-information bliver tilføjet til den bekræftelsesmail, du modtager umiddelbart efter tilmelding 2-3 dage før webinarets afholdelse) eller kontakt vores Kundeservice på telefon 72 28 28 26.

Til toppen af siden.

Jeg må ikke installere webinar-softwaren på min pc
I nogle organisationer er det ikke tilladt selv at installere ny software på pc'en. Kontakt din IT-afdeling og bed om hjælp til installationen. Hvis det ikke er muligt, så kan du også få adgang til webinaret via GoToWebinar-appen på din tablet (fx iPad) eller smartphone (fx iPhone).

I flere tilfælde har vi også oplevet, at det er muligt at installere softwaren/starte webinaret op, hvis man går uden om Citrix lokalt.

Læs mere om, hvilke enheder, du kan bruge (link til GoToWebinars hjemmeside).
Find mere hjælp til installation af softwaren (link til GoToWebinars hjemmeside).

Hvis det ikke kan lade sig gøre at installere softwaren, sender vi efter webinaret en mail med link til optagelsen af webinaret, som kan ses uden installation af software. Mailen bliver sendt til alle, der er tilmeldt webinaret.

Til toppen af siden.

Jeg er logget på webinaret, men selve webinarsoftwaren starter ikke op
Vi har i nogle organisationer oplevet, at GoToWebinar-softwaren bliver installeret, men at selve webinaret alligevel ikke starter op. Prøv her at bede din IT-afdeling om at åbne for IP-adresserne:
216.115.208.230
78.108.117.28
i jeres firewall/webfilter.

Til toppen af siden.

Jeg er logget på webinaret, men jeg har ingen lyd
Vi har i ganske få tilfælde oplevet brugere, der kan logge på webinaret, men som ikke kan høre noget, selvom der i øvrigt er lyd på pc'en*. Sker det for dig, så prøv at skifte indstillingen i dit GoToWebinar-kontrolpanel under Audio til Telephone og ring herefter til det danske fastnetnummer, der står angivet (koster normal lokaltakst).


Eksempel på angivelse af telefonnummer og adgangskode til webinarlyd via telefon.

Find mere hjælp til at ringe ind til webinaret (link til Citrix' hjemmeside).

Virker det ikke at skifte til telefonopkald, så prøv alternativt at logge på via Citrix' GoToWebinar-app på din tablet (fx iPad) eller smartphone (fx iPhone).

Hvis det ikke kan lade sig gøre at få lyden til at virke, sender vi efter webinaret en mail med link til optagelse af webinaret, hvor lyden forhåbentlig virker.

*For at høre webinaret skal du have højttalere eller et headset i/tilsluttet din pc eller tablet/smartphone.

Til toppen af siden.

Jeg kan ikke se optagelsen af webinaret
Efter hvert webinar sender vi et link til alle tilmeldte deltagere til en optagelse af webinaret (forudsat der ikke har været tekniske problemer). Linket går til en side på Schultz' hjemmeside, hvor optagelsen er indlejret som en MPEG4-fil. Virker filen ikke, så prøv først at afspille eller downloade optagelsen via det link, du finder i højre side af skærmen under Mere information.



Virker det link ikke, så send en mail til Kundeservice med angivelse af det webinar, du gerne vil se, så sender vi et alternativt link til webinaret.


Til toppen af siden.