Informationsportaler, fagsystemer og it-løsninger

  

Kurser

Kurser   3/3

Webinar - tjekliste

Tjekliste for deltagelse i Schultz' webinarer

Følg denne tjekliste, når du skal deltage i et webinar arrangeret af Schultz. Så er du sikker på, at du får fuldt udbytte af kurset.

Schultz bruger GoToWebinar til afholdelse af webinarer.

I god tid før mødet:
  • Tjek, at din computer/tablet kan afspille webinaret korrekt på din skærm via https://joincheck.gotowebinar.com.
  • Tjek, at der er lyd på din computer. Hvis du sidder i et lokale med andre kollegaer, er det en god idé at bruge hovedtelefoner.

Når mødet skal i gang:

  • Inden mødet får du tilsendt et link med et webinarnummer. Følg linket for at blive koblet på kurset.
  • Når du følger linket, bliver du bedt om at indtaste navn og e-mailadresse.
  • Klik derefter på "Join". Du er nu koblet på webinaret og kan høre og se, hvad kursusholderen foretager sig (forudsat webinaret er sat i gang).
For ikke at forstyrre undervisningen giver vi udelukkende mulighed for at chatte med underviseren i eventuelle pauser. Her kan du stille spørgsmål og give kommentarer, som derefter besvares, når undervisningen genoptages.

Problemer?
Oplever du problemer med fx at logge på eller med at få lyden til at virke, så se vores liste med tips.

VIGTIG INFORMATION:
Et Schultz webinar afvikles over en platform, der tillader at både lyd og billede - herunder dokumenter, kommentarer m.v. - kan optages og sidenhen afspilles. Det er ikke en hovedregel, at webinarerne optages, men det kan forekomme. Ved at deltage i webinaret giver du automatisk tilladelse til, at hele eller dele af kurset optages. Har du spørgsmål omkring en eventuel optagelse, bør du diskutere det med kursusholderen før start eller eventuelt vælge ikke at deltage.