Ønsker I at udvikle jeres digitale borgerservice, og samtidig skabe en højere tilfredshed blandt jeres borgere?

Hos Schultz har vi udviklet en fælleskommunal chatbot til borgerservice, som skaber større effektivisering i kommunen ved at nedbringe antallet af opkald, og give borgerservice mulighed for at betjene borgeren på alle tidspunkter af døgnet.

Chatbotten er udviklet som en tværkommunal løsning på de borgerserviceområder, hvor alle 98 kommuner yder den samme service overfor borgeren døgnet rundt. Samtidig vil alle kommuner have mulighed for at bygge deres eget indhold og lave lokale tilpasninger, som er unikke for den enkelte kommune.

 

Din nye kollega

En chatbot er et fantastisk supplement til de eksisterende kanaler, hvor kommunen yder service ud mod borgeren. Det helt store potentiale ligger der, hvor der stilles mange spørgsmål, som kræver det samme svar – hvilket er tilfældet på mange af de tværkommunale serviceydelser.

En chatbot yder service gennem dialog og velindrettet brugergrænseflade, og sender lynhurtigt borgeren videre til det rigtige sted på kommunens hjemmeside, borger.dk mv. uden at borgeren selv skal bruge tid på at klikke rundt på forskellige hjemmesider for at finde sit svar. 

 

Baseret på kunstig intelligens

Chatbotten kan behandle og forstå spørgsmål stillet i et naturligt sprog. Chatbotten er en stærk ressource, som forstår intentionen, der ligger bag spørgsmålet, og som kan være med til at pege på det rigtige svar. Jo flere dialoger chatbotten indgår i, jo bedre bliver den til at svare.  Det både styrker kommunikationen og nedbringer antallet af misforståelser.

Kom godt fra start med en hurtig implementering

Med Schultz Kommune Chatbot kan I:

  • Yde service overfor borgeren døgnet rundt
  • Effektivisere jeres arbejde og få frigivet tid til den tungere del af borgerservice
  • Få adgang til tværkommunalt indhold samt en trænet teknologi på området.

Læs også

Schultz og BotXO samarbejde
Nyt samarbejde om chatbots til kommuner
Schultz og BotXO har indgået samarbejde om at udvikle intelligente chatbots til kommuners borgerservice og a-kasser
Schultz Chatbot
Bedre og mere tilgængelig digital service over for kommunens borgere
En chatbot er et fantastisk supplement til de eksisterende kanaler, hvor kommunen yder service ud mod borgeren.
Grinende kolleger
Sådan bliver chatbot en del af borgerservice i kommunen
Ønsker I at forbedre jeres digitale borgerservice, og tilbyde borgerne tilgængelig og effektiv borgerservice?
Bjarne Houtved
Salgsdirektør
+45 41 95 47 79