En chatbot er et fantastisk supplement til de eksisterende kanaler, hvor kommunen yder service ud mod borgeren. Det helt store potentiale ligger der, hvor der stilles mange spørgsmål, som kræver det samme svar – hvilket er tilfældet på mange af de tværkommunale serviceydelser.

 

En chatbot yder service gennem dialog og velindrettet brugergrænseflade, og sender lynhurtigt borgeren videre til det rigtige sted på kommunens hjemmeside, borger.dk mv. uden at borgeren selv skal bruge tid på at klikke rundt på forskellige hjemmesider for at finde sit svar. 

 

Effektiv kanal til kommunens borgerserviceydelser

En chatbot er effektiv til understøttelse af de borgerserviceydelser, hvor spørgsmålene er forudsigelige, og hvor svaret med lethed kan defineres af kommunen.  Sammen med kommunerne udvikler vi indhold til chatbotten med fokus på at starte der, hvor det største effektiviseringspotentiale ligger.

 

Vil du vide mere? 

Hvis du vil høre, hvordan I kommer i gang med en chatbot i jeres kommune, er du velkommen til at kontakte Bjarne Houtved.

En chatbot yder service gennem dialog og velindrettet brugergrænseflade - læs hvordan her

Schultz chatbot
En helt ny dimension af borgerservice
Den gode borgerservice skal tænkes ind i al kommunal sagsbehandling
Bjarne Houtved
Salgsdirektør
+45 41 95 47 79