Hos Schultz er vi ved at udvikle en intelligent chatbot til kommunerne. Udviklingen sker i et demonstrationsprojekt sammen med kommunerne og vores samarbejdspartner BotXO.  

Chatbotten bygger på kunstig intelligens og sigter mod at kunne give borgeren en god og værdifuld oplevelse i kommunikationen med kommunen. Den gode borgerservice tager udgangspunkt i konkrete og korrekte svar, og derfor er det vigtigt, at de svar borgeren får gennem chatbotten, er af høj kvalitet.   

Dataintegration giver mere præcise svar

Mads & Vitus har udviklet kommunernes online serviceværktøj, Selvbetjening.nu, som bruges af 88 kommuner. Selvbetjening.nu er et opslagsværk til medarbejderne i kommunen, og giver dem adgang til vejledning i de svar, de skal give borgerne på specifikke henvendelserDerfor får borgeren altid det samme svar, uanset hvem i kommunen, borgeren spørger. Derudover indeholder Selvbetjening.nu også digitale guides til, hvordan borgeren benytter selvbetjeningsløsningerne, både i form af skærmbilleder og hjælpetekster.   

Schultz chatbot bliver udviklet med integration til Selvbetjening.nu, da data og indhold i Selvbetjening.nu indeholder mange af de svar, en chatbot vil skulle give en borger – fx når en borger spørger ind til forudsætninger for at melde flytning, lægevalg eller ved bestilling af nyt pas.  

Gennem vores netværk i kommunerne oplever vi stor interesse for chatbots - herunder hvordan kommunerne ved hjælp af chatbots kan formidle svar og viden til borgerne.

Vitus Bagge Nielsen, CEO, Mads & Vitus

I samarbejde med Mads & Vitus kan vi skabe en god og værdifuld integration til de data, der ligger i Selvbetjening.nu. Mads & Vitus arbejder lige nu på at udvikle en simpel chatbot med åbent API, som gør integrationen med Selvbetjening.nu mulig. Vi tror på, at denne integration vil give en stor værditilførsel til Schultz chatbot – og vil være i god tråd med den viden og det indhold, vi har i vores egen vidensforretning 

”Selvbetjening.nu er et system til vidensstøtte i kommunerne, og det er selvfølgelig også derfor, at vi arbejder med en standard integration til chatbots  fortæller Vitus Bagge Nielsen, CEO Mads & Vitus  

Hos Schultz er vi glade for samarbejdet med Mads & Vitus i forbindelse med udviklingen og integrationen fra Schultz chatbot til Selvbetjening.nu. 

Eskil Thygesen
Direktør Viden og Indhold
+45 81 77 45 37