"Med Schultz Forum sparer jeg minimum ti minutter hver eneste gang, jeg skal journalisere en SMS-samtale med min borger," fortæller Ana Thonke Drk, koordinerende sagsbehandler i Slagelse Kommune.
I 2020 tog Slagelse Kommune den digitale løsning Schultz Forum i brug med et mål for øje: At optimere arbejdsgangen for den digitale kommunikation med borgeren.
"Jeg elsker, når jeg kan reducere tidsforbrug i arbejdsprocessen, som fx når nogle borgere gerne vil kommunikere over SMS. Før brugte jeg meget tid på at klippe og klistre fra telefonen til et dokument, lave om til PDF og journalisere den - alt det forsvinder lynhurtigt, for i Schultz Forum har jeg det hele."
STYRKET KOMMUNIKATION
Schultz Forum er et værktøj til kommunikation mellem jobcentret og borgeren, som giver jobcentret mulighed for at effektivisere beskæftigelsesindsatsen ved nemt og sikkert at kunne føre kommunikation med borgeren gennem applikationen.
"Nogle borgere får ondt i maven, når der kommer nyt i deres e-Boks. De ved ikke, om det er godt eller skidt. At man kan sende en lille besked i almindeligt talesprog betyder, at stress- og angstniveauet falder hos vores borgere," fortæller Ana Thonke Drk, der er glad for den uformelle kommunikation med borgeren:
"Det bliver en meget nedtonet dialog i stedet for hårde instrukser. Det kan jeg godt lide – og det gør borgerne mere trygge."
Samtidig beskriver Ana Thonke Drk, at Schultz Forum kan gøre det lettere for jobcentret at leve op til databeskyttelsesforordningen: