NÅR PRAKSISFAGLIGHED SKAL BLOMSTRE

Problembaseret undervisning er ikke kun en gevinst for elevernes læring, men også en strategi, der understøtter intentionerne i Folkeskoleaftalen, hvor praksisfaglighed og erhvervsrettede kompetencer er blevet prioriteret højere. På denne Faglige Fredag får du indsigt i, hvordan du som lærer og leder kan få praksisfaglighed og problembaserede tilgange til at blomstre.  

 

Tilmeld dig webinaret den 28. februar kl. 09.00-09.45.

INDHOLD PÅ WEBINARET

Hvordan kan vi gøre praksisfaglig undervisning mere levende og relevant for eleverne? Dette webinar sætter fokus på, hvordan problembaseret didaktik kan anvendes til at styrke elevernes læring og engagement i undervisningen. Du får indblik i konkrete metoder og didaktiske værktøjer, der gør det muligt at skabe undervisningsforløb, hvor eleverne arbejder med virkelighedsnære problemstillinger, løser opgaver i samarbejde og bringer deres egne idéer i spil.

 

Oplægsholderen er Lisbeth Ramonn Vesterheden, der er pædagogisk konsulent i Dafolo, der også belyser også ledelsens rolle i at skabe rammer og kultur for, at praksisfaglig undervisning og problembaserede tilgange kan blomstre. Lisbeth underviser også på læringsplatformen Schultz Campus Skole, der indeholder faglige online kurser til kompetenceudvikling og efteruddannelse af lærere, ledere og skolepædagoger.

DERFOR SKAL DU TAGE PÅ WEBINAR

MÅLGRUPPE

Webinaret er målrettet lærere, pædagoger, vejledere, konsulenter, ledere og skolechefer.

UDBYTTE

Du vil få en dybere forståelse af hvordan du kan arbejde med praksisfaglighed gennem problembaseret undervisning. Du får idéer til, hvordan du bl.a. kan styrke elevernes medbestemmelse i undervisningen og skabe engagerende og virkelighedsnære læringsforløb.

 

 

TILMELD DIG WEBINARET

Oplever du problemer med at se tilmeldingsformularen, så kontakt os gerne på marketing@schultz.dk