IT-virksomheden FrontDesk og Schultz indgår samarbejde for at skabe en komplet løsning til selvbooking og fremmøderegistrering i bl.a. jobcentre og borgerservice.

I tæt samarbejde med flere af landets jobcentre er Schultz ved at udvikle en løsning, der skal erstatte STARs Jobcenter Planner til selvbooking af møder, når den eksisterende løsning udfases med udgangen af 2020. Løsningen hedder Schultz Booking.

Nu skal et nyt samarbejde mellem Schultz og FrontDesk sikre, at Schultz Booking og FrontDesks kø- og aftalesystem til jobcentre og borgerservice fungerer optimalt sammen, så kommunerne kan tilbydes en komplet løsning for selvbooking og fremmøderegistrering.

”Jeg er glad for, at vi nu kan tilbyde kommunerne en gnidningsfri snitflade mellem tidsbestilling/selvbooking, lokalereservation og fremmøderegistrering. Hvad enten det er en pasløsning i borgerservice eller bookingløsning i jobcentret, er det altid FrontDesks håb, at borgere og medarbejder i kommunerne oplever systemer, der taler sammen,” udtaler adm. direktør i FrontDesk Lasse Rydberg og supplerer:

”Jeg er sikker på, at vi gennem samarbejdet med Schultz kan yde et stærkt bidrag til at sikre landets jobcentre effektive og optimale arbejdsbetingelser.”

I Schultz ser adm. direktør Simon Svarrer også frem til samarbejdet med FrontDesk:

"Med samarbejdet forener vi solid erfaring og stærke kompetencer fra to forskellige områder, så vi kan understøtte vores kunder med en komplet løsning, der favner både beskæftigelsesområdet, borgerservice og andre områder i kommunen."  

Jeg er sikker på, at vi gennem samarbejdet med Schultz kan yde et stærkt bidrag til at sikre landets jobcentre effektive og optimale arbejdsbetingelser.

Lasse Rydberg, adm. direktør, FrontDesk

Samarbejdet betyder bl.a., at kommunerne vil kunne få fuld tovejsintegration mellem ressourcestyring og kalendersystem, så planlæggere, administrative medarbejdere og sagsbehandlere får et stærkt værktøj til at skabe overblik over deres aftaler:

  • Tovejs Outlook-integration. Med tæt integration til Outlook (via Exchange) oprettes selvbookede aftaler direkte i medarbejderens egen kalender, men i fuld respekt for andre aftaler og kun i de perioder, som er øremærket til selvbookingaftaler.
  • Intelligent lokalereservation. Kræver en mødetype, at der skal reserveres et lokale, sørger systemet automatisk for at finde ledige lokaler og reservere disse.

Schultz Booking forventes at være driftsklar sommeren 2020, så landets jobcentre kan tage løsningen i brug i god tid, inden Jobcenter Planner udfases.

Med samarbejdet kan vi understøtte vores kunder med en komplet løsning, der favner både beskæftigelsesområdet, borgerservice og andre områder i kommunen.  

Simon Svarrer, adm. direktør, Schultz

Om FrontDesk
FrontDesk er kendt for siden 2014 at have revolutioneret borgernes interaktion med den offentlige sektor ved hjælp af digitalisering af køer, hvilket har minimeret borgernes ventetid og forbedret serviceniveauet.

Om Schultz
Schultz har et solidt kendskav til beskæftigelsesområdet i kommunerne og er ekspert i at udvikle IT, der understøtter sagsbehandlernes og jobcenterledernes arbejdsgange, og som skaber grobund for en mere intelligent beskæftigelsesindsats. 

Simon Svarrer, adm. direktør i Schultz, og Lasse Rydberg, adm. direktør i FrontDesk, bekræfter den nye samarbejdsaftale.

 

Relaterede løsninger

Få seneste nyt om projekter, fokusområder og planlagte aktiviteter i Schultz Fasit
Fagsystem til jobcentret
Effektiv beskæftigelsesindsats med fokus på resultater og intelligent jobformidling
Intelligent ledelsessystem til jobcentret
Kunstig intelligens i jobcentret
Intelligente løsninger får ledige hurtigere i arbejde og gør din sagsbehandling lettere
Ledelsesinformation
Ledelsesinformation
Få intuitivt overblik over sammenhænge mellem mål, indsatser, resultater og økonomi i jobcentret
Bjarne Houtved
Salgsdirektør
+45 41 95 47 79