I samarbejde med en række kunder er Schultz i fuld gang med at udvikle fremtidens selvbookingløsning som erstatning for STARs Jobcenter Planner, der udfases. Nu løfter vi sløret for, hvilke funktioner løsningen får.

I alt 19 kommuner har på nuværende tidspunkt valgt Schultz Booking som ny planner-løsning for bedre at kunne målrette beskæftigelsesindsatsen og involvere borgerne i planlægningen af deres forløb i jobcentret. 

Schultz Booking er resultatet af det mest omfattende udviklingssamarbejde, jeg nogensinde har deltaget i. Gennem workshops med deltagere fra 17 kommuner er vi endt med et løsningsdesign, som bevarer flere af de gode elementer fra Jobcenter Planner suppleret med en lang række nye og innovative funktioner, som har været savnet i kommunerne.” 

Sådan beskriver forretningsudviklingschef hos Schultz, Simon Kohrtz det udviklingssamarbejde, der ligger til grund for udviklingen af Schultz Booking.

 

Effektivisér tidsforbruget på samtaler 

Med Schultz Booking får jobcentre langt flere og mere avancerede filtreringsmuligheder for at kunne målrette indsatsenSagsbehandleren kan oprette onlinetilbud (bookingtyper) baseret på den individuelle borgers sammenlagte ledighed/tilmeldingslængde, deres aktuelle fravær/fritagelser eller højeste uddannelsesniveau. Dermed får jobcentret en række nye muligheder for at målrette onlinetilbuddene til den enkelte borger.   

  • En løntilskudsansat eller ledig med fraværstypen ”sygemeldt” vil få tilbudt kun at booke telefonsamtaler i stedet for samtaler med personligt fremmøde. 
  • En dagpengemodtager med en ledighed på sammenlagt 4 måneder vil  tilbudt at booke samtaler af 15 minutters varighed med en automatisk 15 minutters reservation af sagsbehandleren til forberedelse. 
  • En nyledig med en lang videregående uddannelse vil kun blive tildelt vejledning hos sagsbehandlere, der er udpegede til at arbejde med akademikere. 
  • Den ledige får kun mulighed for at booke samtaler hos egen sagsbehandler. 

Det vil være muligt at tilpasse udbuddet af onlinetilbud efter resultaterne af de selvscreeningsmuligheder, STAR tilbyder på Jobnet eller efter Schultz Astas ledighedsprofiler. Schultz Booking kan således målrette længden af borgerens samtaler samt sagsbehandlerens forberedelses- og efterbehandlingstid ud fra en vurdering af borgerens uddannelsesparathed og risiko for langtidsledighed. Schultz Booking vil derfor – helt fra den initiale kontakt – fungere som en hjælp til jobcentrets planlægning af borgerens forløb.  

Samarbejdet med de 17 kommuner har været utroligt frugtbart, og det har været både imponerende og bemærkelsesværdigt at erfare, hvor enige kommunerne er om, hvordan man opnår den bedste styring af selvbooking.

Simon Kohrtz, Forretningsudviklingschef i Schultz

Brugervenlig kalenderstyring 

Schultz Booking er bygget på Exchange og vil derfor eksistere i sagsbehandlerens kalender i Outlook. Har sagsbehandleren behov for at ændre bookingperioden (hvide tider) en bestemt dag, kan det gøres direkte i kalenderen. Sagsbehandleren kan desuden let forkorte, udvide, fjerne eller tilføje en bookingperiode i kalenderen på fuldstændig samme måde som ved et almindeligt møde i Outlook 

Schultz Booking kan anvendes sammen med både Schultz Fasit og KMD Momentum. 

De kommuner, der har indgået aftale om Schultz Booking er: Vejle, Randers, Horsens, Næstved, Gentofte, Holbæk, Holstebro, Ringkøbing-Skjern, Rudersdal, Ballerup, Lolland, Frederikssund, Kalundborg, Ikast-Brande, Assens, Syddjurs, Hedensted, Rebild og Ærø.  

Lad den ledige sætte dagsordenen 

Fra 2021 skal aktivitetsparate borgere selv booke deres samtaler i jobcentrene, og det kan blive en udfordring for denne målgruppe. Schultz er derfor i gang med at udvikle en borgerappder understøtter sikker kommunikation med fokus på GDPR-krav. App’en giver borgeren adgang til egne aftaler samt notifikationer om kommende samtaler. Jobcentret får desuden mulighed for at nudge borgeren, eksempelvis i forbindelse med relevante jobåbninger. 

Det vil det være muligt for borgeren at foretage selvbooking via appen fra 2021Borgerappen bliver lanceret i 2. kvartal 2020. 

Relaterede løsninger

Få seneste nyt om projekter, fokusområder og planlagte aktiviteter i Schultz Fasit
Fagsystem til jobcentret
Effektiv beskæftigelsesindsats med fokus på resultater og intelligent jobformidling
Intelligent ledelsessystem til jobcentret
Kunstig intelligens i jobcentret
Intelligente løsninger får ledige hurtigere i arbejde og gør din sagsbehandling lettere
Ledelsesinformation
Ledelsesinformation
Få intuitivt overblik over sammenhænge mellem mål, indsatser, resultater og økonomi i jobcentret
Bjarne Houtved
Salgsdirektør
+45 41 95 47 79