INDHOLD PÅ WEBINARET
Inklusionsopgaven er ikke blevet mindre, og samarbejdet om at tænke nyt har ofte trange kår. Men både nutidens og fremtidens folkeskole kræver mere fokus på samarbejde på tværs., Så hvordan får vi blik for at styrke deltagelse for alle gennem et bevidst blik på succeser og fejl i vores hverdagsaktiviteter? Både i samarbejdsrummene og i læringsmiljøerne?
Fik de pædagogiske intentioner den effekt, vi håbede på? Hvorfor og hvorfor ikke? Det skal vi turde tale om. Det er nemlig lige så vigtigt at arbejde nuanceret med fejl som med succeser for at skabe psykologisk tryghed – men hvordan gør man lige det? Ledelseskonsulent i Dafolo Lene Zacharias giver sine bud på, hvordan man kan skabe et samstemt ledelsessprog om succeser og fejl i jeres praksis, der matcher det læringssyn og den inklusionsforståelse, I gerne vil have til at vokse hos jer.
Lene Zacharias arbejder med faglig ledelse af pædagogiske problemstillinger i hele Danmark. Hun arbejder med forvaltningsniveauet og ledelsesteams på skoler, og hun underviser på Dafolos uddannelser om faglig ledelse i pædagogisk praksis og psykologisk tryghed. Hun har erfaring som konsulent i arbejdet med ledelse og understøttelse af inklusion både fra forvaltningsarbejde, som skolekonsulent og som læringskonsulent i inklusion i Undervisningsministeriet. Lene underviser også på læringsplatformen Schultz Campus Skole, der indeholder faglige online kurser til kompetenceudvikling og efteruddannelse af lærere, ledere og skolepædagoger.